Κοινωνικά

Μόδα είναι θα περάσει…

Να ήταν πριν ένα μήνα, ενάμισι (;) που ξέσπασε πανωλεθρία με το παγκοσμίου φήμης παιχνίδι-εφαρμογή, το Pokemon Go; Κι όμως, φαίνεται πως η λατρεία για αυτό το παιχνίδι, που ουκ ολίγες φορές είχε δυσάρεστη κατάληξη (από ατυχήματα σε δρόμους μέχρι ληστείες) άρχισε να ξεθωριάζει και να χάνει έδαφος σχεδόν τόσο γρήγορα όσο το κέρδισε. Πάνω από 15 εκατομμύρια χρήστες φαίνεται ότι επέλεξαν να αποχωριστούν την εφαρμογή από τα κινητά τους, εγκαταλείποντας τη μανία κι επιστρέφοντας πίσω στους παλιούς ρυθμούς της ζωής τους. Το φαινόμενο Pokemon Gο επρόκειτο τελικά για μια ακόμη μόδα, από αυτές που ο σύγχρονος δυτικός κόσμος χρησιμοποιεί ως μπαταρίες για ζωή.

Ας αφήσουμε, όμως, τα pokemon κι ας ρίξουμε μια πιο προσεκτική ματιά στην καθημερινή μας ρουτίνα. Ας μετρήσουμε πόσες σέλφι τραβήξαμε με τη γλώσσα ενός σκύλου να κρέμεται από το στόμα μας, γιατί είναι το «δημοφιλέστερο», άρα και το πιο αστείο κι ωραίο φίλτρο στο Snapchat και πρέπει να το ποστάρουμε σε όλους τους λογαριασμούς των social media που κατέχουμε. Αυτό το πράγμα κατέληξε να είναι κάτι παραπάνω από απλώς ενοχλητικό (για εσάς τους 5 που ακόμη το χρησιμοποιείται). Επιπλέον, το γεγονός ότι οι μισές γυναίκες του πλανήτη υιοθέτησαν το ombre λουκ στα μαλλιά τους, επειδή «είναι της μόδας»,  δε σημαίνει αυτομάτως ότι έγιναν όλες τους fashion icons, ούτε-προφανώς- ότι ταιριάζει σε όλες το ίδιο.

Κι εδώ έρχεται το ερώτημα: Γιατί καιγόμαστε τόσο πολύ όλοι μας να ενταχθούμε σε ένα σύνολο; Τόσο που είμαστε διατεθειμένοι να ακολουθήσουμε μόδες που δε μας ταιριάζουν ούτε σαν χαρακτήρες, μα ούτε και σαν φυσιογνωμίες. Ναι, μπορούμε να συμφωνήσουμε ότι κάποια χτενίσματα, ρούχα κλπ δείχνουν εξαιρετικά πάνω σε κάποια άτομα. Και ότι, ναι, κάποιες εφαρμογές και κάποια παιχνίδια είναι πολύ διασκεδαστικά για να περνάς την ώρα σου. Ας κάνουμε μια αναδρομή στο πρόσφατο παρελθόν, κι ας θυμηθούμε το flappy bird και τα χιλιάδες κινητά που έσπασαν εν βρασμώ ψυχής οι κάτοχοί τους παίζοντας αυτό το παιχνίδι, μόνο και μόνο για ποστάρουν μετά το βίντεο, επειδή τότε ήταν αστείο το να χαλάς ένα i-phone για ένα πουλί που περνάει ανάμεσα από σωλήνες (#not).

Όσο χαζά κι αν μας φαίνονται κάποια πράγματα (κυρίως γιατί είναι χαζά), πρέπει να παραδεχτούμε ότι έχουν τεράστια επιρροή πάνω μας. Η μόδα έχει τεράστια επιρροή στη μάζα. Στην ουσία, είναι αυτή που τη δημιουργεί εν τέλει. Η μόδα παίρνει σάρκα και οστά από την έμφυτη ανάγκη που έχει ο άνθρωπος να αποτελεί μέρος μιας ομάδας, να κάνει ό,τι κάνουν οι άλλοι, επειδή φοβάται μη μείνει στο περιθώριο και δε γίνει αποδεκτός. Ακολουθώντας, ωστόσο, τυφλά μια τάση, κινδυνεύουμε να χάσουμε την ταυτότητά μας, αυτά τα στοιχεία που μας κάνουν ξεχωριστούς. Και είναι κρίμα να χαραμίσεις την προσωπικότητά σου στην προσπάθειά σου να γίνεις κάτι που θέλουν οι άλλοι να είσαι.

Μόδα είναι θα περάσει…
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δημοφιλη

To Top