Daily Yang

Ο Μπάρακ Ομπάμα και τα Social Media

Είναι γνωστό πως μ’αρέσει να ψάχνω διάφορα θέματα και να διαβάζω άπειρα πράγματα γι’αυτά. Οπότε θα μοιραστώ ένα θέμα που ψάχνω πληροφορίες και διαβάζω το τελευταίο μήνα. Είναι μεγάλο ποστ και πιθανό να μην ενδιαφέρει κανέναν αλλά πολλές φορές ανεβάζω κάτι για να υπάρχει έστω για future reference.
The Project Narwhal ή αλλιώς πως κατάφερε ο Ομπάμα να νικήσει τις εκλογές του 2012 και να επανεκλέγει.

Ο Ομπάμα ήταν από τους πρώτους προέδρους που χρησιμοποίησε τα social media και την δύναμη τους για να φτάσει σε voters που ήταν αναποφάσιστοι ή που ήταν κατά του. Αυτό λίγο-πολύ όλοι το γνωρίζουμε.
Αυτό που δε γνωρίζουμε είναι πως παράλληλα μ’αυτό δημιούργησε μια τρελή dream team από coders-devs-digital-data scientists (οι πιο πολλοί under 30) από Google, Quora, Facebook, Twitter υπό την καθοδήγηση του Harper Reed. (Director of Software Development for PayPal και γενικά ένα τρελό τυπάκι που οι μισοί HR της Ελλάδας θα λέγανε δε σε παίρνουμε λόγω εμφάνισης)

Μερικά από τα κομμάτια αυτού του project ήταν:
Ένα facebook app που έκανε targeted sharing. (τότε δεν υπήρχε ακόμα η επιλογή του fb νομίζω)
Δηλαδή ας πούμε πως ένας obama supporter είχε 1000 φίλους, το app μπορούσε να αναγνωρίσει πως οι 900 ήταν πιθανόν obama voters, οι 50 μη κατασταλαγμένοι και οι άλλοι 50 republicans. Έτσι ενημέρωνε τον supporter να στείλει σ’αυτούς τους 50 τις απόψεις του Obama σε διάφορα topics για να καταφέρει να τους πείσει. Επειδή το μήνυμα ήταν από προσωπικό φίλο στο chat και όχι email ή κάτι άλλο είχε προφανώς πολύ μεγαλύτερο impact στο να τον πείσει.
Το Quick Donate app που έκανε όποιον ήθελε να κάνει donate μ ένα click χωρίς να χρειάζεται να συμπληρώσει φόρμα όπως γίνεται παραδοσιακά και μάζεψε 75εκ.

Και γενικά το concept που έκαναν υλοποίηση ήταν πως μάζεψαν όλες τις βάσεις δεδομένων μαζί, δηλαδή όλα τα στοιχεία (δημογραφικά κτλπ) που είχαν για voters σε ένα ενιαίο infrastructure και ανάλογα τους προσωπικούς προβληματισμούς του καθενός, τους στέλνανε τις αντίστοιχες θέσεις του Obama και διάφορα νέα.
π.χ. Αν κάποιος ήταν φανατικά υπέρ του LGBT community, του στέλνανε newsletter με τις θέσεις του Obama για LGBT community.
Αν κάποιος είχε τρέλα με fitness και δίαιτα, του στέλνανε την διατροφή που κάνει η Μισέλ κ.ο.κ.
Προφανώς, την ημέρα των εκλογών στείλανε και σε όλους αντίστοιχα να πάνε να ψηφίσουν.

Προφανώς έκαναν κι άλλα που δε θα μάθουμε ποτέ.
Αν το διάβασες μέχρι εδώ μπορείς αυτό σαν έπαθλο:

Ο Μπάρακ Ομπάμα και τα Social Media
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δημοφιλη

To Top