Κοινωνικά

Opinion Leaders: Οι ηγετικές φωνές των social media

Σε κάθε μεγάλο ή μικρό γεγονός της επικαιρότητας (βλέπε Brexit που είναι φρέσκο), όποτε δηλαδή γίνεται αιματοχυσία στα social media και γενικότερα στα ΜΜΕ υπάρχουν δύο κατηγορίες ανθρώπων. Υπάρχουν αυτοί που συμμετέχουν κι εκφράζουν την άποψή τους ανοιχτά, κι εκείνοι που απλά αρπάζουν μια σακούλα ποπκορν και παρακολουθούν το όλο σόου. Σε όποια από τις δύο κατηγορίες κι αν ανήκεις, σίγουρα έχεις προσέξει ότι κάθε φορά υπάρχει κάποιος του οποίου η γνώμη σε επηρεάζει πάντα περισσότερο. Κι από εκεί που ήσουν βαθιά πεπεισμένος ότι η άποψή σου ήταν ολόσωστη ή από εκεί που το θέμα δε σε αφορούσε και το «σνόμπαρες», ξαφνικά βρίσκεσαι να ακολουθείς, συνειδητά ή και μη, τα λεγόμενα του συγκεκριμένου ατόμου.

Ανεξάρτητα από το αν μιλάμε για πολιτική, μόδα, αθλητικά ή κοινωνικά θέματα, συναντάμε πάντοτε μπροστά μας έναν καθοδηγητή της κοινής γνώμης, όπως λέμε. Έναν opinion leader. Είναι το σχόλιο με τα περισσότερα λάικ κάτω από μια είδηση, είναι η ανάρτηση που βλέπεις πρώτη πρώτη στην αρχική σου σελίδα στο facebook. Γενικά, οι opinion leaders έχουν την τάση να «τραβάνε» τον κόσμο και να τον κατευθύνουν προς τη δική τους άποψη. Πολλές φορές, ούτε οι ίδιοι δε συνειδητοποιούν την επιρροή που έχουν στον κόσμο. Από τις εκφράσεις που χρησιμοποιούν, μέχρι και το ντύσιμο που επιλέγουν, γίνονται αφορμή για συζήτηση και μίμηση από τους υπόλοιπους. Τα λεγόμενά τους γίνονται καθοδηγητές και «τροφή» για σκέψη στα μυαλά των άλλων. Δεν έχουν πάντα δίκιο, αλλά δεν είναι τόσο το τι λένε, όσο ο τρόπος που το λένε.

Υπάρχει κάτι στο DNA αυτών των ανθρώπων, κάτι που τους κάνει κατά κάποιο τρόπο «αρχηγούς» έτσι, ώστε να ξεχωρίζουν από την υπόλοιπη μάζα. Είναι το ότι είναι λίγο πιο ψαγμένοι, λίγο πιο κοινωνικοί; Κανείς δεν έχει καταλήξει. Καλά, δεν ήρθαν για να κυβερνήσουν τον κόσμο, όχι όλοι τουλάχιστον. Ωστόσο, χρειάζεται μια φωνή, η οποία είναι δυνατότερη, πιο ηχηρή, από τις υπόλοιπες έτσι, ώστε να δεχόμαστε ένα δυνατό ερεθισμό στον τρόπο σκέψης μας. Δεν έχει σημασία αν συμφωνούμε ή διαφωνούμε, αν μας αρέσει το στυλ του ή όχι. Αρκεί να μπορούμε να δούμε με μια πιο ξεκάθαρη ματιά ένα θέμα διαμορφώνοντας μέσα από την άποψη του opinion leader, τη δική μας. Ίσως, τελικά να τους χρειαζόμαστε περισσότερο απ΄ότι φανταζόμασταν.

Opinion Leaders: Οι ηγετικές φωνές των social media
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δημοφιλη

To Top