Κοινωνικά

Πελάτη, σεβάσου το σερβιτόρο σου

Πότε ήταν η τελευταία φορά που άφησες tips ή- ελληνιστί- φιλοδώρημα σε εκείνο το «παιδί» ή την «κοπελιά» που σε έχει εξυπηρετήσει τόσες φορές στην καφετέρια-στέκι σου; Δε θυμάσαι. Δε σε κατηγορώ. Γενικώς στην Ελλάδα του 2016, όταν με το ζόρι τα βγάζεις πέρα οικονομικά για τις βασικές ανάγκες, δύσκολα έως ακατόρθωτα πάει το χέρι σου στην τσέπη, ακόμη κι όταν μιλάμε για μερικά ψιλά παραπάνω. Κι έρχεται, λοιπόν, ο Σαουδάραβας κι αφήνει πουρμπουάρ 100 δολάρια στο σερβιτόρο που καθυστέρησε 40 λεπτά το φαγητό του, γιατί λέει τον λυπήθηκε έτσι όπως έτρεχε πάνω κάτω σαν τρελός για να προλάβει. Ασφαλώς και δεν έχουμε όλοι 100 δολάρια πρόχειρα πάνω μας για να ακουμπήσουμε πάνω σε τραπέζι με 3 φρέντο καπουτσίνο, έχουμε σίγουρα όμως την ευγένεια και τους τρόπους έτσι, ώστε να συμπεριφερθούμε σωστά σε έναν εργαζόμενο νέο άνθρωπο.

Δεν είναι λίγες οι φορές που ανερχόμενοι επιστήμονες αναγκάζονται να εργαστούν, για να αντεπεξέλθουν στις οικονομικές απαιτήσεις του σήμερα, ως σερβιτόροι, μπάρμαν κτλ. Όσο περίεργο κι αν σου φαίνεται, αυτοί οι άνθρωποι δεν είχαν ως όνειρο ζωής τους το να φτιάχνουν τσάγια και καφέδες για την αρχοντιά σου. Επίσης, δεν είχαν ως όνειρο ζωής το να σφουγγαρίζουν και να μαζεύουν αυτά που – άθελά σου φυσικά – πέταξες στο πάτωμα, χωρίς όμως να πεις μια συγγνώμη. Θα εκπλαγείς αν μάθεις πόσους καφέδες και σοκολάτες έχεις πιει από τα χέρια μελλοντικών δικηγόρων, γιατρών, καθηγητών, οικονομολόγων κι άλλων αξιόλογων επιστημόνων. Ίσως αν τους συναντούσες πίσω από ένα γραφείο, κοστουμαρισμένους και καλοχτενισμένους να τους φερόσουν με περισσότερη ευγένεια. Τι είναι ακριβώς αυτό που σε εμποδίζει από το να δείξεις ένα ίχνος εκτίμησης και σεβασμού προς ένα νέο άνθρωπο που εργάζεται τίμια και σε εξυπηρετεί;

Σε καμία δουλειά, δυστυχώς, δεν είναι όλοι τύπος κι υπογραμμός, ούτε είναι πάντα με το χαμόγελο στα χείλη. Σίγουρα έχεις στο κεφάλι σου αυτή τη στιγμή κάνα δυο παραδείγματα κακής εξυπηρέτησης ή κι αγένειας ακόμη, από κάποιο μαγαζί. Δε θα σε παρεξηγήσει κανείς αν δεν αφήσεις φιλοδώρημα σε έναν αγενή σερβιτόρο. Δεν είσαι υποχρεωμένος εξαρχής να το κάνεις. Σκέψου, όμως, πως βοηθάς με ένα πολύ μικρό κόστος, έναν νέο, ενδεχομένως και λαμπρό επιστήμονα, να αποκτήσει ένα χαρτζιλίκι. Αν το συνδυάσεις μάλιστα και με ένα χαμόγελο ως ένδειξη ευγένειας, όταν ο άλλος πασχίζει για να σε εξυπηρετήσει ικανοποιητικά, εκεί μιλάμε για πραγματικό κέρδος.

Πελάτη, σεβάσου το σερβιτόρο σου
Click to comment

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Δημοφιλη

To Top